0

Er bevinden zich nog geen producten in uw winkelwagen.

Levertijd en verzendkosten

Wij doen er alles aan om uw bestelling zo spoedig mogelijk te leveren. Bestellingen die op werkdagen vóór 15:00 uur worden geplaatst, proberen wij nog dezelfde dag te verzenden. In sommige gevallen lukt dit helaas niet, bijvoorbeeld wanneer een product tijdelijk niet op voorraad is. In dat geval kan de levering iets langer duren. Op de productpagina vindt u altijd een indicatie van de levertijd. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij u hier uiteraard zo snel mogelijk van op de hoogte.

Verzendkosten

De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten bedragen:

€ 2,95 voor bestellingen die door de brievenbus passen

€ 5,95 voor bestellingen onder de € 50,-

Gratis verzending bij bestellingen vanaf € 50,-

Bezorging

De levering verloopt via de postbode of pakketbezorger van PostNL. In de meeste gevallen vindt de bezorging plaats op de eerstvolgende werkdag, tussen 09:00 en 18:00 uur. Helaas kunnen wij het exacte bezorgmoment niet garanderen.

Retourneren

Het kan natuurlijk voorkomen dat u een bestelling wilt retourneren. Misschien bevalt het product niet, of heeft u om een andere reden besloten de bestelling toch niet te houden. Wat de reden ook is: u heeft het recht om uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

Na annulering heeft u nogmaals 14 dagen de tijd om het product retour te sturen. U ontvangt dan het volledige orderbedrag inclusief de oorspronkelijke verzendkosten terug. De kosten voor het retourneren van het product naar onze webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze bedragen gemiddeld € 7,25 per pakket; raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.

Indien u gebruikmaakt van het herroepingsrecht, dient het product – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele staat en verpakking, en met alle meegeleverde toebehoren, aan ons geretourneerd te worden. Om van dit recht gebruik te maken, kunt u contact met ons opnemen via info@patos.nl. Wij storten het verschuldigde bedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terug, mits het product in goede orde is ontvangen.

Let op: mocht het product beschadigd zijn of de verpakking meer geopend of beschadigd dan nodig is om het product te beoordelen, dan kunnen wij een waardevermindering in rekening brengen. Behandel het product dus zorgvuldig en zorg voor een goede verpakking bij retourzending.

Garantie en klachten

Garantie

Wij hechten veel waarde aan de kwaliteit van onze producten en doen er alles aan om uw bestelling in topconditie te leveren. Toch kan het voorkomen dat er tijdens het transport iets misgaat of dat een product een gebrek vertoont. In dat geval kunt u aanspraak maken op garantie.

Op grond van het Europese recht zijn wij aansprakelijk voor elk gebrek aan het product dat binnen twee jaar na levering aan het licht komt. Mogelijk heeft u daarnaast aanvullende rechten op basis van het Nederlandse recht.

Ontdekt u een gebrek, of had u dit redelijkerwijs moeten ontdekken? Neem dan binnen een redelijke termijn contact met ons op. Een melding binnen twee maanden na ontdekking geldt in ieder geval als tijdig. In sommige gevallen kan een langere termijn ook nog acceptabel zijn.

Wanneer u tijdig contact met ons opneemt, zorgen wij voor een kosteloze reparatie of vervanging van het product.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal volgens plan verloopt. Wij raden u aan om eventuele klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@patos.nl. Wij zullen uw klacht zo snel mogelijk in behandeling nemen en streven naar een passende oplossing.

Leidt dit niet tot een bevredigende uitkomst, dan kunt u uw geschil aanmelden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via:
https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil

Sinds 15 februari 2016 is het ook mogelijk voor consumenten in de EU om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit platform vindt u via:
http://ec.europa.eu/odr

Als uw klacht nog niet elders in behandeling is, kunt u deze indienen via dit platform.